donderdag 3 maart 2016

Intro

Beste lezers!

Veel van mijn vrienden die een lange reis maken houden een blog bij, om zo hun geliefden en overige geïnteresseerden op de hoogte te houden van avonturen. Zuid-Amerika, Azië, allemaal lekker ver weg. Maar drie weken bivakkeren in het ouderlijk huis, zeker als je al 9 jaar niet meer thuis woont en recent kerst nog net hebt overleefd, is dat niet net zo'n groot avontuur?

Ik ben in de redelijk ongelukkige positie dat ik daadwerkelijk moet werken om rond te komen terwijl ik mijn studie afmaak, in plaats van mijn hand op te houden bij DUO. Zij hebben netjes 7 jaar hun taak voldaan en ook al voelt het als groot onrecht voor een verwende twentysomething, het is toch de bittere realiteit. En voor iemand zoals ik, die zodanig afgeleid is dat er bijna niet met medicatie tegen op te slikken is, is werken en studeren niet zo'n fantastische combinatie. De oplossing: drie weken vrij nemen om vervolgens in alle rust en stilte op het prachtig eiland Texel, waar mijn ouders resideren, die scriptie er in één keer uit te knallen. Zo'n beetje al het voorwerk is al gedaan, dus ik ben er van overtuigd dat de klus binnen no time geklaard is. Maar om enigszins een stok achter de deur te houden heb ik besloten ook mijn geliefden en overige geïnteresseerden op de hoogte te houden van mijn voortgang.

In de 21 dagen dat ik op Texel verblijf zijn er nog wat andere dingen die ik graag wil doen, naast het schrijven van mijn thesis. Dat zijn de volgende zaken:


  • Een gezond ritme opbouwen. Ik heb de afgelopen maand nachtdiensten gewerkt in een coffeeshop/bar in Amsterdam. Het fysiek zware werk heeft verhinderd dat de koekjes en sapjes die vanwege de second hand stonedheid zijn verorberd daadwerkelijk aan mijn heupen zijn gaan plakken, maar een gezond ritme is het allerminst geweest. Daarom: elke dag op tijd opstaan, elke dag een gezond sapje als ontbijt en elke dag iets aan beweging. Moet niet al te moeilijk zijn.
  • Opruimen en uitzoeken. Gezien ik de laatste jaren een aantal keer verhuisd ben ligt een groot deel van mijn huisraad bij mijn ouders op zolder. Mijn bezoekjes zijn altijd dermate kort dat ik nooit eens goed te tijd kan nemen om deze spullen eens uit te zoeken en eventueel weg te gooien. De stoelen die ik nog eens wilde schilderen en stofferen krijgen eindelijk hun make-over en de boeken waar ik nog geen plek voor had kunnen eindelijk een plekje in mijn mooie, ingebouwde boekenkast krijgen. 
  • Verkopen en vermaken. Door de jaren heen heb ik een obscene hoeveelheid kleding en schoenen verzameld. Sommige stukken zijn grote miskopen geweest, maar wel redelijk prijzig, andere zitten nét niet en zouden met een kleine aanpassing geweldig zijn. Ik heb alvast alles wat ik (nog) niet draag vooruit gestuurd en ben van plan voor eens en altijd alles netjes uit te zoeken en wat een tweede leven kan krijgen online verkopen. 
  • Boeken en films. Ik denk dat iedereen wel meer tijd in zijn leven zou willen om meer te lezen. Ik weet dat ik er echt naar smacht. Gelukkig staat er in mijn slaapkamer op Texel een enorme boekenkast, gevuld met de meest uiteenlopende boeken. En sinds ik een Cinevillepas heb en door heb gekregen dat actie-, science fiction- en fantasyfilms enkel en alleen leuk zijn op een groot scherm, kon ik niet wachten om een paar klassiekers te downloaden en die op de home cinema van m'n ouder te bekijken. Als je mijn piepkleine TV'tje hebt gezien zou je zonder twijfel instemmen. 
Natuurlijk zijn er nog meer dingen die ik graag wil doen, maar ik zal de lijst niet te ambitieus maken. Een lange bos- of strandwandeling lijkt me heerlijk. Als ik het goed heb zijn ook de lammetjes geboren, dat is natuurlijk al een traktatie op zich (zowel om te knuffelen als om te eten). 

Bij deze alvast veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten